Vegetarian Hot Dogs | Meatless Alternatives

03.10 pm / food · meatless alternatives

Nu äntligen har jag fått detta inlägg skrivet, som jag skulle publicera redan länge sen. Tänkte dra igång med en ny serie där jag visar olika veganska och vegetariska produkter och (om möjligt) ett recept hur man kunde äta det. Orginala tanken var att alla produkter skulle vara nya för mig, men eftersom jag redan hunnit smaka på en stor del så tänkte jag visa både produkter jag redan gillar och produkter jag inte smakat på tidigare. 
 
Som första produkt tänkte jag idag visa er en produkt som är för mig ny. Vegetariska hot dogs! 
 
// I'm finally starting a new series on my blog, where I show you different vegetarian and vegan products and (if possible) a recipe on how you could eat it. The original thought was that every product would be new for me too, but since I've already tasted a lot of different products I decided to show you both products I already like and products that are new for me. The first product I'm showing you today is a product that's also new to me. Vegetarian hot dogs! 
 
 
VAD? Texas James Vegggie Hot Dogs FRÅN? Hittade mina i Prisma. PRIS? Ett paket med två stycken kostar 3,29€ 
 
Hot dogs är någonting jag personligen har saknat ganska mycket sedan jag slutade äta kött. Köttfria korvar har en tendens att vara mjöliga eller ha en konstig smak som man måste vänja sig vid. Dessa korvar är gjorda på ägg, vilket gör att konsistensen är bättre.
 
Smaken då? Då jag smakade på dessa första gången, så var jag tvungen att kolla på ingredienserna att det faktiskt är vegetariskt. Korven smakar väldigt likt vanlig korv med kött, och den har ingen konstig eller äcklig eftersmak. Önskar man skulle få korvarna enskilt! Brödet behöver jag knappast säga så mycket om, det smakar vanligt hot dog bröd. Ingenting speciellt där.
 
// WHAT? Texas James Veggie Hot Dogs FROM? I found these in Prisma. PRICE? A package with two hot dogs is 3,29€
 
Hot dogs are something I've personally missed quite a lot since I stopped eating meat. Meat-free sausages have a tendency to either be very floury or have a weird taste you have to get used to.  These sausages are made of eggs, which makes the consistency good. 
 
What about the taste? I had to check the ingredients to make sure these really are meat-free when I tasted it for the first time. They taste so much like regular sausages with meat, and they don't have a weird aftertaste. I wish they would sell these sausages separately! I probably don't need to say much about the bread, it's just normal bread. Nothing special there. 
 
 
Priset är lite väl högt. Paketet kostar 3,29€, vilket gör att en hot dog kostar över 1,50€. Har man låg budget är det inte någonting man i första hand vill köpa ofta och mycket av. Dock kommer det med både ketchup och senap, vilket jag gillar! Dock är påsarna så små, att man är tvungen att vara lite sparsam med dem om man vill att det räcker till båda hot dogarna. 
 
En annan negativ sak är att denna produkt inte är vegansk, vilket självklart skulle vara väldigt bra. Detta är såklart helt upp till var och en, men jag föredrar helt veganska produkter, trots att jag inte är vegan. 
 
// The price is a little high. One package is 3,29€, which means the price of one hot dog is over 1,50€. It's not something you want to buy a lot of if you're on a budget. The package contains a packet of both ketchup and mustard, which I like. The packets are very small though, so if you want to use them on both of the hot dogs you'll have to use it sparingly. 
 
Another negative thing is that this product isn't vegan, which of course would be the ideal. This is something that everyone has their own opinion on, but I personally prefer completely vegan products, although I'm not vegan. 
 
 



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: