LUSH's Tailored Advent Calendar 2018⎪doors 1-6

06.19 pm / beauty & nail art

English translations after the Swedish text. 
Jag är inte så speciellt intresserad av kosmetikadventskalendrar (eller andra som innehåller saker för den delen), eftersom de är dyra och med stor sannolikhet finns det många produkter man inte tycker om som sedan blir onödiga. Men när Finlands Lush på Instagram berättade att de i år erbjuder en personaliserad adventskalender så blev jag intresserad. Jag tycker om Lush och deras produkter, men det att kalendern görs just för dig var det som fick mig intresserad. Efter många om och men och mycket tänkande så skickade jag iväg beställningen, och några dagar senare gick jag till affären och blev lite chockerad över hur stort paketet var som kvinnan hämtade från bakrummet åt mig. 
 
ENG: I'm not really interested in cometics advent calendars since they're expensive, and there's a big chance you'll get many things in it that you don't like. But when Finland's Lush said on Instagram that they're selling tailored adventcalendars this year, I got interested. I like Lush and their products, but the fact that it's made just for you was what really made me interested. After a lot of thinking I made the decision to order one. 
I samband med beställningen fick man alltså skriva en kort (eller lång) text och de fixade sedan på basen av det ihop en kalender åt just dig. Jag skrev i min text om hurdan hudtyp jag har, vad jag önskar mig, vad jag inte har behov av och vilka dofter jag tycker bäst om. Kalendern fanns i fyra olika prisklasser och jag betalade för min 100€. Det är en väldigt stor summa (i synnerhet för en studerande utan jobb), men innan beställningen kom jag fram till att det nog är värt det. Jag stöder gärna Lush och det är ändå en personaliserad kalender. Kalendern innehåller både testers och riktiga produkter.
 
Eftersom det här är en lite annorlunda kalender så tänkte jag dela med mig vad jag får i den. Så förvänta er fyra inlägg nu i december, där jag visar sex luckor i taget. Vi börjar med de sex första!
 
ENG: When ordering the calendar you could write something that would help the workers decide what to put in your calendar. I wrote what kind of skin I have, what I wish to get, what I don't need and what kind of scents I like. I paid 100€ for mine (there were also three other prices available), which is a lot of money (especially for a student without a job), but I do think it's worth it. I'll gladly support Lush and it's a tailored calendar after all. The calendar is filled with both testers and full-sized products. Since it's a bit of a different calendar I thought it would be fun to share what I get in it. Let's start with the six first doors!
I första luckan fick jag en tester av Jumping Juniper schampokakan. Jag hade i samband med beställningen skrivit att jag är intresserad av schampo, så att jag fick genast i första luckan en var en positiv överraskning! Jumping Juniper har en väldigt fräsch doft av citrus. 
 
On the first day I got a sample of the Jumping Juniper schampoo bar. I wrote that I'm interested in schampoos so it was a positive surprise that I got one already in the first door! Jumping Juniper smells really fresh and lemony. 
Charity Pot hand- och kroppslotion. Handkräm var också något jag skrev att jag vill ha, eftersom jag nu på vintern har så torra händer att de blir röda och svider. Sitter som bäst med sjuka händer eftersom jag glömt att smörja in nu två dagar... Har provat denna redan och den verkar riktigt bra!
 
Charity Pot hand and body lotion. Handlotion was something I also wished for since I'm in desperate need of handlotion now during the winter. My hands are so dry that they turn red and start to hurt. I'm actually writing this with hurting hands since I've forgotten to use handlotion now for two days.. I've already tried this and it seems pretty good!
I tredje luckan gömde sig en liten tester av Ultabland som är någon typ av rengöringsprodukt. Enligt Lushs hemsida tar den bort all smuts och makeup utan att ta bort hudens naturliga skydd. Ska bli intressant att prova! 
 
Another sample was hiding behind the third door. This time a tester of Ultrabland, which is a cleanser. According to Lush's website it's supposed to remove all the dirt and makeup from your face, without removing any of your skins natural defenses. I'm excited to try this! 
I fjärde luckan fick jag också en tester, här Snow Fairy duschgelé. Jag älskar Snow Fairy doften och har faktiskt från tidigare både denna duschgelé och kroppsbalsam. 
 
On the fourth day I got a sample of the Snow Fairy shower gel. I love the smell of Snow Fairy and I actually have both the Snow Fairy shower gel and body conditioner already at home. 
I femte luckan fick jag en större tester. Här fanns Scrub Scrub Scrub som är en kroppskrubb för torr hud. Har ännu inte provat, men ska bli intressant att göra det.
 
Behind the fifth door was another sample but a bigger one. Scrub Scrub Scrub is a shower scrub for dry skin. I haven't tried this one yet but it's going to be interesting to try it. I haven't used shower scrubs before. 
Sjätte och sista luckan för detta inlägg. För den här dagen hade jag önskat någon produkt jag kan använda på kvällen efter en lång städdag, eftersom vi hade julstädning den dagen. I luckan fanns en Volcano fotmask! Detta var för mig en helt ny produkt och verkade jätte intressant. Jag provade den samma dag men kände tyvärr inte riktigt att den gjorde något, så måste se om det finns några speciella instruktioner ifall jag använde den fel. Kommer självklart ändå använda den tills burken är tom, oberoende om den gör någonting eller inte. 
 
When ordering the calendar I already knew that the sixth of December is going to be a cleaning day, so I wished for something I could use that day after a long day of cleaning. I got the Volcano foot mask which is a completely new product for me. Unfortunately, when I tried it the same day I didn't really feel like it did anything, so I'll have to check reviews and instructions to see if I did something wrong. Nonetheless I'll give it more tries and use it up. 



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: