before i die

09.10 pm / lists

Fastnade för Sevendays blogglista från förra veckan, "bucket list", så jag tänkte att jag skulle fylla i den idag. Sevendays blogglista är en lista på frågor man ska svara på, med olika teman varje vecka. Har tagit bort några frågor eftersom jag inte hade något svar på dem, men hela listan hittar ni här
 
Today I am answering Sevendays bloglist "bucket list" from last week. Sevendays' bloglist is a list of questions you answer, and there's a new theme every week. A few questions have been deleted because I couldn't think of an answer to them. 
 
Hit vill jag resa: Japan har alltid, alltid, alltid varit min dröm. 
En artist jag vill se live: Ed Sheeran. Harry Styles. Paramore. Fall Out Boy.
Det här vill jag uppleva: Nyår i New York. Tokyo under körsbärsblommningen. 
Ett språk jag vill lära mig: Spanska och japanska. 
En sport jag vill prova på: Att surfa. Skulle säkert vara urursel på det, men kan tänka mig hur roligt det kunde vara. 
Här vill jag bo: Kan inte längre svara Helsingfors på denna fråga. Utomlands skulle jag definitivt vilja bo en kortare eller längre tid av mitt liv. Typ Japan skulle vara drömmen. 
Den här boken vill jag läsa: Finns allt för många. Men någon klassiker skulle jag nog vilja läsa. 
 
 
Where I want to travel: Japan has always, always, always been my dream. 
An artist I want to see live: Ed Sheeran. Harry Styles. Paramore. Fall Out Boy. 
I want to experience: New Year's in New York. Tokyo during the cherry blossom season. 
A language I want to learn: Spanish and Japanese.
A sport I want to try: Surfing. I would probably be incredibly bad at it, but I can imagine how fun it would be. 
Where I want to live: I can't answer Helsinki anymore, but I would love to live abroad at some point in my life. Japan would be the dream. 
A book I want to read: There's too many. But I'd like to read a classic. 
 


En utmaning jag ska klara: Få en utbildning. Veta vad jag vill göra när jag blir stor. 
Ett äventyr som jag vill vara med om: Skulle gärna roadtrippa eller interraila runt i Europa. 
Det här vill jag äga: En Leonberger hund. 
Ett jobb jag vill prova på: Har alltid viljat bli författare och psykolog. 
Ett mål med min hälsa: Att leva så länge som möjligt med god hälsa. 
En känsla jag vill få känna: Att vara nöjd med mig själv och mitt liv. 
Det här vill jag skapa: En bok. Ett bra liv. 
 
A challenge I want to manage: Get an education. Know what I want to do with my life. 
An adventure I want to experience: I'd love to go on a roadtrip or interrail through Europe. 
I want to own: A Leonberger dog. 
A profession I want to try: I've always wanted to be an author and psychologist.
A goal with my health: To live as long as possible with good health. 
A feeling I want to feel: To be satisfied with myself and my life. 
I want to create: A book. A good life.
 
 
Tycker ni om blogglistor? Vill ni se mer av dem på min blogg? 
Did you like this? Do you want to see more of these bloglists on my blog?

Jo mer listor, dom e roliga! :)

Svar: Va kiva ti höra! Dom e roliga att göra också så bra ti veta att man kan göra mer av dom :D
Christine

Hanna

Ja håller med Jarina!

Svar: Kiva ti höra! Blir mer av sånt i framtiden då :)
Christine



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: