LUSH'S TAILORED ADVENT CALENDAR 2018⎪doors 19-24 + Overall thoughts about it?

04.57 pm / beauty & nail art

In English below. 
 
Dags för de sex sista luckorna i LUSH kalendern. Här kom endast en tester, och resten var produkter i full storlek. Testern jag fick var fotkrämen Pink Peppermint - pink till färgen och doftar till pepparmint. Ska lugna och mjukgöra fötterna. Dessutom fick jag Plum Rain duschgél som innehåller plommonjuice och mandarinolja, och Mask of Magnaminty som är en djuprengörande kropps- och ansiktsmask. Det var också den enda produkten jag hade skrivit att jag önskar få. 
 
 
Fick också Damaged som är en het oljeinpackning, och denna ska bli väldigt intressant och rolig att testa. I sista luckan fick jag en Twilight kroppsspray som har en doft av lavendel. Doftar väldigt gott. 
 
 
Dessutom fick jag min första "naked produkt"! Once Upon A Time, en bodylotion. Kommer alltså utan förpackning och är därmed i fast form. 
 
Så, vad tyckte jag om kalendern? En otroligt bra idé, då man får produkter som passar en själv och man kan dessutom önska vad man vill ha och vad man inte vill ha. Risken för onödiga produkter är alltså mindre, än i en färdig kalender där alla får samma. Vad jag alltså menar är, att man inte t.ex. får badbomber om man nämner att man inte vill ha sådana, eller om man säger att man har torr hud så får man inte produkter menat för fet hud. 
 
Jag hade i samband med beställningen skrivit att jag gillar citrus- och mintdofter, är i synnerhet intresserad av att prova någon shampoo för fett hår och att jag gärna tar emot ansiktsmasker. Jag beskrev också min hudtyp, att jag har otroligt torra händer nu på vintern, och önskade mig Mask of Magnaminty och produkter jag inte var intresserad av var badbomber. Allt jag skrev togs i beaktande. Jag fick shampoo, ansiktsmasken jag önskade, handkräm, läppbalsam. Nästan allting doftade av citrus eller mint och jag fick ingen badbomb. Det kom produkter utav alla sorter vilket var jätte bra, och jag fick också produkter jag hade behov av eller intresse att prova, men som jag inte förstod att önska. Slutliga priset för innehållet var ganska högt över det jag betalade, så det var definitivt värt pengarna. Ska bli roligt att ordentligt prova alla produkter jag fick, hitta nya favoriter och kanske också produkter jag inte alls gillar. 
 
// The last six doors in the LUSH advent calendar. In these doors I got a sample of the Pink Peppermint footlotion, a package free Once Upon a Time bodylotion, Plum Rain shower gel, Mask of Magnaminty face and body mask, Damaged hot oil hairtreatment and lastly, the Twilight body spray. 
 
So, what did I think of the tailored advent calender? I think it's such a good idea, since you get products that actually fit you, and you can wish for products or mention what you don't want. This means a smaller risk of unnecessary products you won't use. I had wished for products that smell of citrus and mint, face masks, shampoo for oily hair and I described what kind of skin I have. I wish for Mask of Magnaminty and I didn't want bath bombs. The calendar contained exactly these products, so it really was a calendar just for me. What I especially liked about this was that I got products of all kinds, and I even got products I didn't understand to wish for, but still want to try or need. The price of all these products is well over what I actually paid, so it was definitely worth the money. I'm very excited to properly try out all these products and hopefully find some new favourites and maybe some I don't like at all. 



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: