6/12/12

06.23 pm / daily life · food

IMG_6086redblogg
IMG_6068redbloggIMG_6060
Medan alla andra finländare tycks fira självständighetsdagen med fina middagar tillsammans med familjen och slottsbalen på tv, blogga om att det är självständighetsdag och visa bilder på finlandsflaggan så är jag ensam hemma, sover halva dagen, lyssnar på julmusik, lagar min favoritmat och visar bilder på mat på bloggen och är en stolt britt by heart och ser på Harry Potter istället för balen. Kanske fixar en ny bloggdesign också senare, får se. Skulle annars titta på balen och twittra om alla fula klänningar men vår president skrämmer livet av mig så jag håller mig borta. 

Mums vitsi dedär ser gott ut! Ja ha no int heller fira självständiheten, orkar typ aldri se på de balen heller :D

Sv: Noup, ledi hela resten av veckan :P trodd först att vi sku ha skola imoron o va ren påväg ti skolan på freda men sen hörd ja att int havi heller så :P

Sv: Hehe, ja ha int kommi så långt ännu, ha bara lyssna på låtana ;) men måst ta o kolla musikvideon då!

Hahaha, int nu ändå hela veckan, ba halva ;) men vi har sidu så bra hit, typ ;P

Hej. Allt bra med dig? Hoppas du får en mysig lördag :)
kram

Sv: Hehe ;P

De ser gott ut :)

Sv: Hehe nä int rikit, bara typ de enklaste o de blir int heller allti så lyckat... :D

Hehe, mitt bakande brukar int heller bli rikit ti någo, allti går någo lite fel :D Ja e int kanske bara menat att vara i köke :D

inte då, bara bra att du frågar! :) det är aldrig för sent! bara att slänga iväg ett mail till [email protected] och du kan skriva att du vill bli intervjuad om blablabla så hörs vi mer över mail :)

Sv: Haha det borde man väl men tyvärr kan int min nuvarande kille kocka... ;P vi får väl lära oss tisammans då haha!

jävlar i det va det ser gott ut!!

va med och tävla hos mig! du kan vinna ögonskugga palett med ca 100 färger som du sj kan välja! perfekt för dig sj eller julklapp! länkar tävlingen: http://miklewska.blogg.se/2012/december/tavling-pa-miklewska.html

ps. inte många som tävlar så du har stor chans att vinna! :)

Söt header har du ;)

Sv: Haha, joo ja tycker o att den va rikit tråki, o sen ble ja nästan sur när dom had dedär stridjuttun fö ja tänkt ba att hu ha dom rikit ändra hela de skite men som tur va de int riktit :D men joo, nu ha ja sett den o behöver int se den aldri mer xD ja ha int nån av domdä dvdna o dom behöver ja int heller ;P

Önskar dig ett bra avslut på den här veckan och en fortsatt fin tredje advent :D
Kramis!!!

(snälla svara i min blogg - kan inte se svaren annars då det är något fel på min blogg)

Sv: Åh :3 i hate people like that. däfö ville ja ju oxå bort från skolan i sibbo fö ja orka int se samma ansikten mera som ha vari fittiga mot mig o int själv förstår hu dom ha såra en. ännu en da om vi sku ha typ nån luokkakokous så sku ja ta upp ämne o friska upp deras minne lite, bara för att få dom o förstå...

Gott!:)

Sv: Åh :/ nu ska du slippa bort ditifrån nu, ja håller tummana fö dig att slipper ren nästa år :3

Jep! Särskilt just om man ha lyckats jättebra i live så vill man iaf ti en luokkakokous o visa hu fel domdä typena hadde, liksom viken tillfredsställelse de sku va att se deras fejs sen :D nåjoo men, javet att i viket fall som helst så ha ja lyckats bättre me mitt liv än dom fö ja ha aldri mobba nån o vari så elak som dom...



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: