i said welcome to the city of angels

12.58 am / daily life · personal · writing

--- Jag blev egentligen inte 'taggad', utan jag tog den bara för att jag inte har någonting annat att blogga om. Tänker inte heller berätta för personerna jag taggar, eftersom de läser min blogg och ser det själv. HOPPAS JAG. ---

"This little award is all about discovering new blogs and helping those with less than 200 followers to get recognised."

1. Each person tagged must post 11 things about themselves.
2. They must also answer the 11 questions the "tagger" has sent for them.
3. They must also create 11 more questions to ask bloggers they have decided to tag.
4. They must then choose 11 bloggers with less than 200 followers and tag them in their post.
5. These lucky bloggers must be told.
6. There's no tag backs.


11 things about me

1. Jag har fyra katter, och en av dem är precis som jag. Jag har alltid undrat varför just den tycker bara om mig och varför just den är min favorit, men för några dagar sedan slog det mig, att den är exakt som mig i kattform. Weird, I know. 

2. Jag har inte många vänner, bara ett par, och den bästa av dem bor inte ens i samma stad som mig. Ibland känns det som om hon bor i ett annat land. Men jag är van vid att leva utan många vänner, jag ser det oftast som bara bra. Jag ser det som jobbigt att ha jätte många vänner faktiskt. Såklart finns det dåliga saker med att bara ha några, jag känner mig ensam och så ibland, men jag trivs bättre ensam än bland folk. Alla brukar säga att de inte kan leva utan sina vänner, men så länge jag har musik klarar jag mig utan vänner. Dock skulle det vara super att kunna ha någon man kan prata om ALLTING med, men det har jag inte ens nu, så det är okej. 

3. Jag har funderat på hur jag ska färga mitt hår, och efter att jag funderat på saken i nästan en vecka kom jag fram till pink dip dye. Dock har min kompis nu färgat sitt pink, så jag har ångest över vad jag ska göra. Jag vill vara den enda i min stad/bland mina vänner, ALLTID, och det är såååÅÅÅÅ irriterande eftersom jag verkligen vill ha det pink, men jag känner att jag inte kan. Det är typ det enda jag vill ha just nu, SÅ JÄVLA IRRITERANDE.

4. Jag har aldrig varit i ett distans förhållande, så det kan hända att det jag nu säger är bara bullshit. Men jag har en känsla av att jag skulle klara det, som om jag är rätt person för ett sånt förhållande. Dock känns det också som om jag är den sämsta personen som kan vara i ett, eftersom jag är otroligt svartsjuk hela tiden i ett förhållande och drar slutsatser alldeles för snabbt som egentligen makes no sense. 

5. Just nu ser jag framemot 3 saker. En är Justin Bieber konserten om 207 dagar(!!!!!!!!). Hur mycket jag än älskar den killen och verkligen inte kan vänta längre, så finns det två saker jag ser mer framemot. En sak är att gå ut grundskolan bara för att slippa min klass. Men det som är högst uppe på min lista är definitivt att ändra min 'current location' på facebook till Helsingfors, eller någon annan kul stad som inte är Hangö. Österbotten vore kul.

6. Om 5-6 månader då jag ska välja fortsatt studieplats, kommer Helsingfors vara mitt första och andra alternativ. Jag skiter totalt i vad alla säger om att det är bara skit och blablabla, för jag vet vad som är bäst för mig själv, och bäst för mig om 8 månader är att slippa till Helsingfors. Slipper jag dock inte in dit, kommer jag högst antagligen att gråta i tre år. 

7. Min nya addiction är Union J. My babies

8. Just nu, denna sekund borde jag ligga i min säng och sova. Dock har jag ännu ett förhör att läsa på. Och 3 punkter att hitta på, samt hitta på 11 frågor. (Började med att svara på frågorna, ifall någon är intresserad.)

9. Jag skulle sååååååååå gärna vilja lära mig att spela gitarr. Dock vill jag inte gå på lektioner, så jag borde lära mig någonting om noter och sedan lära mig spela. Jobbigt. 

10. Om jag var rik och smal och passade i allting, skulle jag ha en såååå cool klädstil. LOVAR: Dock har jag inte pengar så jag kan inte köpa någonting. Och jag passar inte i ett piss. Därför klär jag mig i sånt som är skönt - joggingbyxor och tröjor. MEN EN DAG, EN DAG SKA JAG HA ETT AWESOME KLÄDSKÅP.

11. Detta tog mig about 2-3h att göra. Oops. Nu ska jag sova. 




11 questions from the tagger

1. Vem hör till din familj?
- Min mamma och storebror. Dessutom räknar jag också med min 'styvfar', och hans yngre son. Min egen pappa vet jag inte riktigt med och min andra 'styvbror' räknar jag inte.

2. Berätta om din dröm familj?
- Jag och ett par katter, typ. Nej men en partner (som jag inte är gift med) och kanske 1 barn skulle vara okej. Fråga pånytt när jag är äldre och vet mer. 

3. Vad äter du helst då du är riktigt hungrig?
- Chips. Pizza. En riktigt saftig hamburgare. BROILER. Ben & Jerry's. I princip vad som helst så länge det smakar bra.  

4. Vad tycker du om skolan?
- Helt okej place om jag inte var tvungen att vakna mitt i natten, ha en massa läxor, lärarna och eleverna var annorlunda och jag hade en klass jag inte hatar mer än någonting annat. 

5. Tror du på världens undergång?
- Ja, men inte att det skulle hända detta år. Kanske då vi är döda och våra barnbarn lever, eller deras barnbarnsbarnbarn. Typ. Ni fattar. Om många många år, då vi inte längre lever.

6. Vad är du oftast på för webbsidor?
- Twitter, tumblr, facebook, blogg.se, bloglovin. Kollar vädret, tv-program, bloggar. Då jag har tråkigt så typ bilddagboken och irc-galleria ahhaa. That's most of it I think.

7. Vart skulle du vilja resa?
- Tokyo, London, NY, LA, Stratford, Toronto, Bangkok, Sydney, Moskva, Berlin, Madrid, Barcelona, osv. En massa storstäder runt om i världen helt enkelt. Och några mindre. OCH Lappland. 

8. Japan eller Kina?
- Japan. 

9. Berätta om ditt drömhår och ditt nuvarande?
- Mitt nuvarande är lite över axlarna, svart med blekta toppar, platt, olivligt, slitet och fult. Mitt drömhår är långt (ungefär såhär eller såhär), med mycket volym utan en massa medel, någon cool färg - typ lila, pink, blått, grönt, blandat med olika färger, svart med olika färgs slingor eller blondt med pink toppar.
 
10. Vad skulle du göra om du fick veta att du är adopterad?
- Ingen aning. Antagligen vara väldigt chockad, och besviken på att jag inte fick veta om det tidigare. Kanske gråta någon tår eftersom min bror, morbror och mormor inte egentligen är släkt med mig, men lycklig att min pappa inte är min pappa. Sen skulle jag GENAST vilja veta vem mina riktiga föräldrar är och lära känna dem för att typ veta om jag ska vara lycklig eller arg. Är de bara skit skulle jag vara lycklig, är de jätte coola etc skulle jag vara arg. 

11. Vad är du rädd för?
- Att bli lämnad och dö ensam är antagligen min största rädsla, iallafall den jag nu kommer på. Sen har jag fobier, men det tänker jag inte räkna upp nu.


My 11 questions

1. Framtidsdrömmar?
2. Vad gör du då du har riktigt tråkigt?
3. Beskriv dig själv med 3 ord.
4. Vad är dina tankar om ungdomar som förlovar sig, dvs. ungefär 13-17 åringar?
5. Din favoritparfym?
6. Varför började du blogga?
7. Har du någon idol? Vem, och varför just den personen?
8. Om du var tvungen att flytta till ett annat land och stanna där förevigt, vart skulle du flytta?
9. Din favoritpryl du äger, om du inte får nämna telefon, kamera, dator, ipod eller liknande?
10. Vad är du mest nöjd över med dig själv?
11. Om du skulle ha 5 minuter tid att övertala någon att inte göra självmord, vad skulle du säga/göra?

JAG VILL ATT FANNY OCH LINDA SKA GÖRA DETTA EFTERSOM DET ÄR SKITSVÅRT OCH JAG ÄLSKAR ER, OCH DESSUTOM FÅR ALLA ANDRA SOM VILL GÖRA DETTA. Om ni gör det så kommentera gärna om det så jag kan läsa era svar!:)

Hehe, ja ska göra dehär troligen imorgon elr senare idag, sen när ja kmr ihåg! ;P Kiva att läsa de iaf :)

Sv: De va ju inte så kiva! :D

Så fin & bra lista. :)
sv: Så himla glad jag blir vännen. Tack underbara!
Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera! ♥

Va kul att läsa! Kanske snor det någon dag när jag har brist på idéer :)

sv: Brukar ju bli så, att serierna oftast blir lite sämre ju längre de går. Började kika på true blood för en vecka sen ungefär, och jag är nu fast. Haha :)



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: