Glöggrundan 2017

06.43 pm / daily life

 
Förra veckans torsdag hade jag tidig väckning. Åkte in till centrum vid halv tio för att en timme senare hoppa på bussen som tog mig till Åbo! På busstationen träffade jag Mimmi, vi åkte hem till henne och senare på kvällen var det dags för det jag hade åkt dit för. Ett av de största finlandssvenska studerandeevenemangen, Glöggrundan
 
 
Under glöggrundan drack vi glögg, tog shot efter shot och drack också världens godaste drink (den vita på bilden). Vi åt på Hesburger, klurade ut var alla studerade på basen av deras halarfärger och sydde halarmärken hemma istället för att gå på efterfesten. Trots att vi skippade efterfesten, så hade vi riktigt kul. Förhoppningsvis blir det att delta igen nästa år! Måste också säga att Åbos juldekorationer var otroligt fina. Speciellt salutorget var väldigt mysigt och vackert, kunde ha stått och beundrat det hur länge som helst. 
 
Last week's Thursday I woke up early to take the bus to Turku, where I met my friend Mimmi. Later in the day it was time for one of the biggest finnswedish events for students, Glöggrundan! We drank, as the name says, glögg (mulled wine), took shot after shot and also drank the most delicious drink ever (the white one in the picture). We also ate at Hesburger, tried to figure out where everyone studied based on the colours of their boilersuits, and sewed badgets on the boilersuit instead of going to the afterparty. It was fun! Hopefully I'm going next year again. Also, the Christmas decorations in Turku were so beautiful! Especially the ones at the market square. I could have stayed there to admire it the whole night. 
 
 
 

Men vaaaa, va du också här? Jag såg int dej nånstans tror jag :D



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: