life lately

12.00 pm / daily life

Bloggen har, än en gång, stått tom lite onödigt länge. Önskar jag skulle ha något jätte spännande att berätta som orsak till tystnaden, men i verkligheten så har jag inte gjort någonting alls. Livet har snurrat på utan några större händelser. Tänkte ändå visa några mobilbilder jag samlat på under tiden.
 
// It has, once again, been very silent on my blog. I wish the reason for the silence would be something very exciting, but I've actually not really done anything. I thought I would share some pictures from my phone from the past month. 
 
 
För två veckor sedan hade jag min första tent på universitetet. Kunde definitivt ha gått bättre, men som tur kan man alltid ta om det. Har också hunnit konstatera under dessa veckor att jag har allt för många prydnadskuddar. 
 
// I had my first university test two weeks ago! Could have gone better, but at least I can always retake it. I've also realised I have way too many throw pillows.
 
 
Hade en föreläsningsfri vecka, så jag åkte hemhem till Hangö. Spenderade en hel vecka där med dessa hårbollar. 
 
// I had a lecture free week, so I went homehome to Hanko. Spent a whole week with these hairballs. 
 
 
Kom tillbaka till ett snöigt och kallt Helsingfors på fredagkväll. Min kompis kom också till Helsingfors, och for tillbaka till Åbo på söndag. Klockan var redan sju då vi kom hem till mig så vi åkte till Kaari för att äta på Hesburger. 
 
// I came back to a snowy and very cold Helsinki on Friday night. My friend came to Helsinki at the same time, and went back to Turku on Sunday. It was always about 7pm when we arrived at my place, so we went to Kaari to eat at Hesburger. 
 
 
Förra fredagen kom även andra säsongen av Stranger Things! Började dagen, och mina sista timmar hemhemma, med morgonmål i sängen tillsammans med en tiggande katt och första avsnittet. Har även den senaste månaden sett allt för mycket på Paradise Hotel. Började se på det bara för att se vad det är för något, men nu ser jag på det helt seriöst..... Köpte även helt spontant John Greens nya bok! Hade tänkt vänta med att köpa den, men så hittade jag den i butiken och kunde inte lämna den på hyllan. 
 
// The second season of Stranger Things was released on Friday, so I started the day, and my last few hours in Hanko, watching the first episode in bed with breakfast and a cat begging for food. I've also watched too much Paradise Hotel in the past month. I started watching it just to see what it is, but I'm actually enjoying it now... I also bought John Green's new book! Wasn't going to buy it yet, but I couldn't leave it on the shelf when I saw it in the bookstore. 
 
 
Har en hel del matbilder på min mobil, så var väl tvungen att dela en sån också. Här hade jag lagat batatbiffar med örtsås, ris och sallad. På lördagen var jag på Robins för tillfället sista koncert, så bra. Antalet mobiler man såg var dock väldigt deprimerande och otroligt irriterande, måste jag säga. Nu är jag som sagt tillbaka i Helsingfors och en ny period i skolan har börjat, och kan redan nu säga att de kommande två månaderna kommer bli väldigt stressiga.
 
// I have a lot of food pictures on my phone, so I feel like I have to share at least one of them here too. Here I had made sweet potato patties with a herb sauce, and some rice and a salad. On Saturday I went to Robins concert, and it was so good. I have to say though, that the amount of phones you saw was a bit depressing, and really annoying. I am now back in Helsinki as I already mentioned, and a new semester at school started this week. I can already tell that the next two weeks are going to be really stressful.



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: