What I Got For Christmas 2018

05.19 pm / hauls

Då var julen än en gång över och vi börjar nå slutet av detta år. Spenderade en lugn jul hemhemma utan något extra, tittade på barnprogram de första timmarna innan det var dags att besöka gravgården, äta och öppna julklappar. Tänkte att jag även i år skulle visa lite vad jag fick för julklappar. Har ju gjort dessa inlägg redan i flera år, dels för att jag tycker om att titta tillbaka på dem och dels för att jag tycker om att se vad andra fått. Jag är jätte tacksam för allt jag fick och till alla som lagt tid och pengar att hitta på något till mig.
 
// ENG: Christmas is once again over and we're at the end of this year. I spent a relaxed and calm Christmas homehome with my family, without anything new or extra. Watched some cartoons, visited the graveyard and ate good food. I thought I would again this year show what I got for Christmas, since I've made these posts for some years. I like to look back at them myself, but I also like seeing what other people get. I'm very thankful for everything I got and to everyone who spent time and money to get me something. 
 
 
Jag hade en väldigt kort lista i år, presentkort och några böcker. Presenterna jag fick var sådant jag önskade mig, lite nödvändigheter men också lite annat. Fick bland annat presentkort, en badhandduk med Mårran, sängkläder, en kalender, burk för kattgodis, pennor från Muji och träskedar.
 
// I had a very short wishlist this year, giftcards and books. I got things I wanted, necessities as well as some other things. I got giftcards, a bath towel with the Groke, bedsheet, a calendar for next year, a tin for cat candy, wooden spoons and some pens from Muji. 
 
 
En sak jag har saknat men inte haft ett tillräckligt stort behov av att jag satt mina egna pengar på det, är en gryta, som jag nu fick. Jag tror jag kommer äta en hel del grytor resten av vintern. Av min mamma fick jag också värmeljushållare, i vilka man kan ha både värmeljus och vanliga, höga ljus.
 
// Something I don't have but have missed, but also haven't needed so much that I've wanted to put my own money on one, is a casserole with a lid. But now I have one, and I think I might be eating a lot of stew for the rest of the winter. I also got a candle holder for both tealights and normal candles. 
 
 
Böckerna jag fick är How Bad are Bananas? av Mike Berners-Lee, Tarinoita suomalaisista tytöistä jotka muuttivat maailmaa av Ida Salminen och Riikka Salminen, An Absolutely Remarkable Thing av Hank Green, The Tattooist of Auschwitz av Heather Morris och City of Heavenly Fire av Cassandra Clare. 
 
// The books I got are How Bad are Bananas? by Mike Berners-Lee, Tarinoita suomalaisista tytöistä jotka muuttivat maailmaa by Ida Salminen and Riikka Salminen, An Absolutely Remarkable Thing by Hank Green, The Tattooist of Auschwitz by Heather Morris och City of Heavenly Fire by Cassandra Clare. 

så fina julklappar du fick :D Du måste ha blivit väldigt glad :)

Svar: Det var jag absolut!
Christine



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: