Cleaning Day

02.34 pm / daily life

 
Första fredagen i februari. Vi har äntligen fått alla saker flyttade till förrådet, så vardagsrummet ser inte längre ut som ett förråd. Så skönt! Dagens planer är att ha storstädning i lägenheten eftersom det inte ännu gjorts p.g.a. alla förrådssaker. Innan jag tar itu med den otroligt långa to do listan, så tänkte jag att jag börjar morgonen med att baka havresemlor. Mitt morgonmål idag bestod alltså av det som syns på bilderna, dvs. hembakade semlor med en kopp cappuccino. 
 
I morgon ska jag försöka få en skoluppgift gjord så den inte blir lämnad till sista kvällen som alltid, men annars ska jag ta det lugnt, spela lite sims, laga "lyx" middag (vitlöksgräddpotatis och vegansk schnitzel), och se på Melodifestivalen som börjar igen. Det känns som att jag inte haft en 100% avslappnande dag på väldigt länge så det är nog dags för det nu.
 
// The first Friday in February. We finally got our things moved to the storage and since our living room has been our storage until now, it's nice that it doesn't look like a storage anymore. Since we got rid of the things we can also finally clean the apartment properly so that's my plan for today. Before tackling the long to do list, I decided to bake some oat bread and enjoy a nice breakfast for once, consisting of what you can see on the pictures - freshly baked bread and a cup of cappuccino. 
 
Tomorrow's plan is to do a school assignment in hopes of not leaving it until the last minute like ususal. Other than that, I'm just gonna take it easy, play some sims, make a little nicer dinner and watch Melodifestivalen which starts again tomorrow. It feels like I haven't had a 100% relaxing day in a long time so it's definitely time for that now.
 
 
I mitt inlägg om förra året nämnde jag att det kommer hända en ganska stor sak i nära framtiden. Nå, på söndag sker det. Hade en liten sneak peak på min instagram story (christine.wa) några dagar sedan och här kommer en till som antagligen avslöjar saken. Bara två nätter till... Men nu, dags att städa. 
 
// In my post about last year I mentioned that something pretty big and exciting is happening in the near future. Well, on Sunday it's time. I had a sneak peak on my Instagram story a few days ago and here's a picture that probably reveals it. Just two more nights... But now, time to clean.
 
 



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: