Shrove Sunday

02.29 pm / daily life

 
Glad fastlagssöndag! Bakade fastlagsbullar igår, med mandelmassa åt mig (självklart!?) och sylt åt min rumskamrat. Inte de vackraste, och gjorda av mig som bakat kanske max 10 gånger under hela mitt liv, men det blev nog riktigt gott trots det.
 
// Happy Shrove Sunday! Baked some laskiaispullia (Shrove buns?) yesterday, with almond paste (of course!?) for me and jam for my roommate. Not the prettiest, and made by me, who hasn't baked more than maybe 10 times in my lifetime, but they ended up being pretty good if you ask me. 
 
 
Har som vanligt lämnat skoluppgifter till sista minuten, så måste spendera hela dagen idag och imorgon vid skrivbordet med en massa papper, pennor och datorn. Dock inte det lättaste, då man har två kattungar som springer och hoppar omkring... Om jag har tid att editera bilderna och skriva inlägget så ska jag nästa vecka återkomma med en ny "serie" på bloggen, som handlar om mat. Nu ska jag dock återvända till studierna, hoppas ni haft ett riktigt bra veckoslut och ha en bra början på den nya veckan imorgon! Och glöm inte att äta massor av fastlagsbullar.
 
// I've left a bunch of school assignments for the last minute again, as usual, so I'm spending the whole day today and tomorrow by my desk with a bunch of papers, pens and my laptop. Not the easiest when you have two kittens running and jumping around... Next week, if I have time to edit the pictures and write the blog post, I'm starting a new "series" on my blog, which includes food. But now I really have to get back to my studies, I hope you've all had a great weekend and have a great start of the new week tomorrow! And don't forget to eat lots of Shrove buns (or pancakes!)
 

Men åh.. Vilka smaskiga bullar. Det ser riktigt gott ut. Tycker semlor ska se hemmagjorda ut, lite av charmen :)

Svar: Visst, absolut! Vill man ha perfekta semlor kan man gå till affären efter ett paket!
Christine



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: