JAPAN CANDY BOX ⎪MARCH 2019

08.49 pm / food · hauls

In English below.
 
Jag har redan länge vetat att det finns olika prenumerationsboxar där man varje månad får hem ett paket fyllt med japansk godis och snacks, men jag har alltid varit lite skeptisk inför dem. De som känner mig kan inte ha missat min kärlek för Japan, och det är kanske lite förvånande att jag först nu första gången provar något sånt här. Jag bestämde mig för att beställa hem en box från Japan Candy Box, och oj, vad positivt överraskad jag blev! 
   Jag gjorde min beställning i slutet av februari, vilket betydde att min första box skulle vara mars månadens box, vars tema var "birthday celebration". Det stod att det kommer bland annat finnas en produkt av Hello Kitty och Disney, men annars var innehållet hemligt. Paketet skickades iväg endast några timmar senare och på posten fanns det två veckor senare. Någon smäll såg det ut att ha fått på vägen, men sönder var det inte. 
   I boxen fanns 10 olika produkter. Två av produkterna var lite mer som kex, tre var saltiga och fem var söta. De var alla ganska små, dock vet jag inte om det är vanligt för japanska produkter eller om det är meningen att denna box har lite mindre produkter. I boxen kom en lapp där det på engelska stod vad varje produkt är, så trots att jag inte förstod ett ord av det som stod på själva förpackningarna, så visste jag ändå vad det var jag åt. 
   Jag tyckte faktiskt om varje produkt i denna box, men min favorit var absolut chipsen i den stora rosa påsen (stick potato). De hade både en saltig och en sur(!) smak, som kommer från umeboshi, som är mjölksyrad och torkad ume frukt. Det var väldigt förvirrande att första gången äta det, men det var också jätte gott. Grönsakschipsen var också överraskande goda. Det jag tyckte minst om var det en meter långa cola och soda snöret, och kexen som smakade exakt lika som Oreo. 
   Nu väntar jag på aprils box, vars tema är "sakura surprise". Är väldigt intresserad av vad den boxen innehåller, och hoppas innehållet är lika gott som den här boxens innehåll! Har ni någonsin provat på någon prenumerationsbox som denna? 
 
 
ENG/ I've already for a while known about all these different subscription boxes where you can get Japanese candy and snacks, but I've bever tried them before. Last month I decided to treat myself a little and make an order, to see if they're any good. I subscriped to a box called Japan Candy Box, in late February, which meant my first box I would receive would be the March box. Its theme was "birthday celebration". The content was a surprise, but it did say on the website that it contains products from Disney and Hello Kitty, along with others. I had no idea what to expect, but I was pleasantly surprised! 
   In the box were  ten different products, of which five were sweets, three were savoury and two were more like (sweet) cookies. There was a sheet in the box that said what the box contains, so I knew what I'm eating although I had no idea what it said on the actual products. 
   I actually liked all of the products, but my favourite was definitely the stick potato chips in the pink bag. They had a salty flavour, but also a sour(!) flavour, which comes from umeboshi, which is fermented ume fruits. The vegetable chips were also surprisingly good. My least favourite was the one meter long cola and coda string, and the cocoa cookies, which tasted exactly like Oreos. 
   Now I'm waiting for the April box, which theme is "sakura surprise". I'm very excited to see what the box contains and I hope the snacks in it are just as good as these were. Have you ever subscribed to a subscription box like this? 



Leave a comment on this post here.

Leave your email to be notified when your comment has been answered. It will not be shown to anyone but me.
Please be nice when commenting. Thank you.


name:

e-mail: (only visible for me)

url:

comment: